18 Ocak 2016 Pazartesi

Dışarıda Elektirikler'mi Kesik Fevziye !

Uzun zamandır her yere not aldığım karaladığım bir yerlere bir sözüm vardır benim;
Kafka gibi sevebilmek, Cemil Meriç gibi düşünmek ne çok isterdim !


Başta söylemek istediğim bir şey var KafkaOkur son sayısında anlatmışlar hayatımı Meriç kavramını her yere sokmuş biri olarak neden yazmadım diyerek acı cektim.KafkaOkur'u kaynak olarak göstermem en iyisi cünkü ondan güzel notlarım var.Mustafa Aytaç anlatmış bu güzel düşünceli adamı!


Anlatılmadı zor bir adam Cemil Meriç o yüzden anlatmıcam bana hissettirdiklerini yazıcam bu gün 16 yaşında tanıdım kendini ama hayatımda çok büyük bir yer kaplayarak en zor ve düşünceli günlerimde gönlümün söscüsü oldu.Ne güzel bir düşünce  beyin  duygu okudukca okuyasım araştırdıkça araştırasım geldi zamanla onu.

Çok geç ama ağır bir kitap tutkunu oldum ben. 16 yaşındaydım elime okuyacağım diye heveslenip aldığım kitabı bir kaç günde cerez olmuştu hayatımda tadı bi başkaydı sonra bi baktım ayda beş altı kitap dişimin kavuğuna yetmez oldu 18 yaşındayım ama çoğu yaşıtımda olmayan kitaplara sahibim edebi bakımdan en çok felsefi ,sanat tarihi ve edebiyat temek eser kitapların tadı bir başka kanımca.


"Kitap Zekayı Kibarlaştırır"(Cemil Meriç)

Haklıydı;
Kendimdeki lugat değişimini bırakın kitap ve düşünce bakımından öyle arkadaşlara sahip oldum ki o güzel saman kokulu sayfalar sayesinde anlatamam.
Buradan Esra'ya-Bahar ablaya ve Ayşe'ye selam olsun !

Bilerek ölmek güzel şey.Başlamadan "ölmek korkunç."

Eşi Fevziye hanım hamile kalır fakat aşırı soğuklardan dolayı iki kere düşük yapar.Şöyle der Meriç;
Yağmurlu bir kış akşamı.Karım sancılanıyor.Kimseyi tanımıyorum henüz.Param yok.At hırsızına benzeyen sarhoş bir doktor karıma kürtaj yapıyor.Kan revan içinde sedire bırakılan kadınla aynı yatağa uzanıyorum.(jurnal 1)

Az buz cekmemiş bu güzel düşünceli adam ondan belkide bu kadar güzel düşüncelere sahipde olabilir kim bilir.

Bu sene Cemil Meriç 100 yaşında  yüz olmuş benim sevdalı olduğum adam!

Bir aile yakınından akşam oturmasından dönüşü Fevziye Hanımın koluna girmiş merdivenleri inerken tökezler yere yığılır.Çocukları ve Fevziye hanım hemen yardıma koşarlar koşmasına ama ..."Dışarıda elektirik mi kesik Fevziye ? .." demesiyle zaman durur sessizlik hakim olur ortama.İçindeki dünyasını  camları kapanır dış dünyaya.

38 yaşındadır ruhu hala canlı içi içine sığmadan nefes nefesedir.Hayatı karanlık küf kokulu ama ruhu o kadar aydınlıktır ki hiç bir şey durdurmaz onu.

Birde Milenayı kıskandıracak mektuplara imza atmıştır.

Lamia hanıma öyle mektuplar metiyeler düzmüş ki o kadar içten bir kıskanma duydum ki anlatamam.Niye yok bizde böyleleri der oldum (esra okusan öyle güzel kıskanırsın ki bir bakmışsın kıskançlığın kokusu var )

"Kalbimi kelimelerle doldurdum.Mektuplarım onun için parmaklarını yakıyor Duaklarınıda yakacak.Dudaklarını ve bütün varlığını.Ben pervane değil,ateşim.Kıskanıyorum kelimeleri .Birer kelebek gibi sana uçuyorlar.Kelimeler senin kokunla şarhoş...Kimsin sen? Kadın veya serap.Tanrı'yı kıskanıyorum:seni beraber yarattık .O başladı ben tamamladım.Sevmek yaratmak demektir.Pigmalyon'un biçim verdiği heykel canlanacak mı ? Kimsin sen? Azabım veya saadetim..."(jurnal 1)

"Cemil Meriç Türkiye'nindir.Kendisini Türkiye'ye hediye etmiştir."

Ümit Meriçin babası için söylediği güzel metiyelerden sadece biri bu.

Ümüt Meriçe soru sormuş KafkaOkur

Cemil Meriç bu kadar üretken ve yaratıcı bir yazarken niye bir roman yazmayı denemedi ?

Cemil Meriç'in zekası sol beyindir.Pek bilinmez ama çok başarılı bir matematikçiydi,matematiği çok severdi.Onun muhayyilesi,rasyonalitesinin hapsindeydi daima.Belkide roman yazmayı , kendisine ve ülkesine vakit kaybettirmek olarak düşünüyordu.Roman okumayı çok severdi ama roman yazmayı benim bildiğim kadarıyla hiç denemedi." Evladım, mösyö le Cont saat beşte kahvesini içmek için şemsiyesini alarak muhteşem konağındam dışarı çıktı,diye yazamam ben " derdi

Bence bu zamana kadar dünyaya gelmiş dil lugat bakımından en muntazam adamlardan biri Meriç okudukça okuyası sevdikçe sevesi geliyor insanı.Daha açık ve onun hayatını tam olarak net öğrenmek için KafkaOkur almanızı tavsiye ederim.






(dikkat hiç bir şekilde bir sponsorluk yazısı değildir.bağımsız yazılmıştır.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder