6 Ocak 2016 Çarşamba

Basit Tatlı Atıştırmalık Tarifi

Merhaba herkese ;
Nasılsınız merak ediyorum sizide,ilk postumda yazmıştım her şey üzerine yazmak istiyorum diye bu gün ilk yemek tarifim olucak.
                                                                    evde yapılmış tatlıları kuruyunca az kalınca atılmadan küçük atıştırmalıklara döndürücez

Evde yapılmış kek yada hazır aldığımız kekler zamanla kuruyolar ve atıyoruz ziyan oluyorlar.Bir kabın içine kuru kekleri ufalıyoruz sonra bir muhallebi yapıyoruz

Muhallebi Tarifi

3 su bardağı süt
1/5 su bardağı şeker
4 kaşık  irmik
1 tatlı kaşığı tereyağı
 



Muhallebimiz soğumaya dönerkek kekimizin bir miktarını muhallebiye ekliyoruz ki muhallebini kıvamı artsın küçük toplar elde edelim.İyice soğutuyoruz kulak memesinden biraz cıvık bir hamur kıvamını alıyor.Sonra yuvarlayarak küçük toplar elde ediyoruz topları yaparken ellerinizi ıslatarak yapın ki ellerinize yapışmasın.Yaptığımız küçük topları diğer ufaladığımız kek ununa buluyoruz.İşte atıştırmalıklarımız bitti.Ben yarısını evde olan kırılmış kadayıfa buladım o zamanda kıtır kıtır oluyorlar.

Hepinize Afiyet Olsun 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder