14 Mayıs 2016 Cumartesi

Wayuu Mochila Bag (Wayuu Bag-Kilim Desenleri)




Adı yabancı, yapılışı biraz zahmetli, satış fiyatı yüksek, renkleri muhteşem iç açıcı, değişik ama doğal bir çanta modeli, 2016 yazına damga vuracak.

Bu güzellikle tesadüf eseri tanıştım aslında Instagram'daki keşfet resimlerinde geziyordum BIRGUL.ATAN isimli bir kullanıcı 
Bu tatlişmi tatliş resimle karşılaştım biraz profilinde gezdim ve kademe kademe yapılışımı resimlediğini böyle şeylerle haşırnaşir olduğunu gördüm.
Yorumlarda bir bayana Wayuu Bag yazdığında yotube yapılışı hakkında bilgi sahibi olabileceğini yazmıştı.Arkadaşıma gösterdim hatta annemde çok beğendi videolarını felan izledik bir çok link ve profilde gezdik yapımı kolay ama gercekten zaman alan birşeydi başta satın alalım dedik ve satılan bir kaç yer gördük.Beymend'de misal beğendimiz model 960 küsür £ çıkınca hadi canım dedik.Bir yabancı sitede bunu Colombiada yapan kadınlara yaptırdığını satılan çantaların %50 sinin kadınlara %50 bu ingiliz siteye kaldığı yazmış 550 pauntu fiyatı türk parası ile 1 paunt 5£ civarı  olduğuna göre siz hesaplayın isterseniz.

Benim ınstagramda gördüğüm sayfa satışa başlıcakmış sanırım umarım bu kadar uçuk fiyatlara olmaz.Elinden böyle işler gelenler benim gibi başlayabilirler yapmaya.

Ben ingiliz sitede beğendiğim çantanın desenini çıkardım.Çok kolay birşey değil bire bir aynı deseni çıkarmak almış olduğum resim eğitiminin kolaylığını gördüm şahsen ama aklınızdan sizde desen uydurabilirsiniz.

Teknik şu tamamen sıkı iğne içinden ip yürütülerek desen yerleştiriliyor.Sapını ve püskülünü nasıl yapıcağımı düşünüyoru  hala çok çözemedim umarım olur.
Bu arada çantanın hikayesi şöyle;
Wayuu kabilesi, Colombia ‘da  La Guajira bölgesinde yaşayan bir topluluk. Ve onların dilinde ‘Mochila’ çanta anlamına geliyor. Yani kabilelerine özel bir çanta ismiyle hayatımıza girdiler. Bu kabilede yaşayan kadınların el becerileri ile yaptıkları ve doğal ipler kullanarak ördükleri bu çantalara verdikleri her bir desen de yine kendi kabilelerine ait desenleri yansıtıyor. Wayuu kabilesindeki kadınlar, bu desenleri etraflarında gördükleri hayvanlar, bitkiler ve çiçeklerden etkilenerek ortaya çıkarıyorlar. Ve 3-4 hafta gibi bir sürede çıkardıkları bir çanta modelinde birbirinden canlı renkleri kullanıyorlar.
Gerçekten birbirinden güzel ve değişik desenlerin yanında capcanlı renkteki iplikleri de bir araya getirmek muhteşem bir iş.

Bana ilham veren resmin sahibine teşekkür ederim.Birde internet sitesi var uğramak isteyeniniz olursa ;
http://www.akin-dekorasyon.com

Hepinize tatliş günler dilerim.Belki bende size ilham vermişimdir ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder